Verpakking trends

Verpakkingen spelen steeds meer een belangrijke rol bij het verzenden van producten. Daarbij is vooral de unboxing van de producten populair. Wat zijn nou eigenlijk de trends op het gebied van verpakkingen? In deze blog lees je alles over de laatste verpakking trends.


De belangrijkste trends waarvan een aantal in 2020 al hip waren en die we ook weer terugzien in 2021 zijn:

• Slimme verpakkingen

• Duurzaamheid

• Personalisatie en luxe

Slimme verpakkingen

De allereerste trend is een slimme verpakking. Hierbij wordt de verpakking op een manier interactief gemaakt. Slimme verpakkingen zien er dan niet alleen goed uit, maar bieden ook een stukje extra entertainment en functionaliteit. Het gaat hierbij dus om de interactie en de activatie tussen de gebruiker en de verpakking.

Duurzaamheid De tweede trend ontwikkelt zich steeds meer en wordt steeds vaker als belangrijk beschouwd, namelijk: duurzaamheid. Kartonnen verpakkingen zijn duurzaam doordat deze 100% recyclebaar zijn.

Personalisatie Bij de derde trend draait alles om personalisatie. Zo geeft een persoonlijke boodschap op een verpakking herkenning en trekt aandacht. Het is een stukje beleving en een unieke ervaring die je de klant meegeeft. Ook de unboxing-trend zie je ook steeds vaker voorbijkomen op kanalen van influencers, ze worden verrast met een gepersonaliseerde verpakking. Dit geeft ongevraagd bereik aan jouw product.


Opzoek naar jou verzendverpakking op maat? Lees hier meer over alle verpakkingen.